De Crowdfunding
De eerste draaidagen van “Operatie Timo – De Documentaire” zijn gestart, omdat het voor het verhaal belangrijk is om Timo’s leven vóór zijn niertransplantatie vast te leggen. Dit is financieel mogelijk gemaakt door Timo’s vader. Maar om de hele documentaire professioneel af te kunnen maken zijn meer financiële middelen nodig. Daarom is er een GoFundMe crowdfunding opgezet. Die inzamelingsactie heeft niets te maken met medische kosten en is dus alleen voor alle kosten die er komen kijken bij het maken van een professionele documentaire. Denk aan regie, camerawerk, audio, montage, muziek, nabewerking en promotie. Speciaal voor bedrijven bieden we ook zakelijke sponsorpakketten.
- Naast deze crowdfunding wordt er ook aan andere manieren gewerkt om deze documentaire te financieren. Denk aan sponsoring, filmfondsen, business partners etc. Zodra er langs andere kanalen middelen beschikbaar komen, zal het doelbedrag van deze GoFundMe inzamelingsactie daarmee worden verlaagd. Dat zullen we uiteraard allemaal transparant communiceren via updates.
- Als er meer geld wordt opgehaald dan nodig, of minder nodig blijkt dan gedacht, zullen we samen met het Rotterdamse bedrijf “L5 to brand” een dreamteam van jonge nierpatiënten vormen die in een creatiesessie gaan bepalen hoe dat geld het beste kan worden ingezet om hun verhaal te vertellen en stem te versterken.